Mina träningsappar.

Om jag någonsin ska bli bra på det här med att blogga igen så borde jag ju sätta igång nu, inte sant? ni måste peppa mig, annars blir det ju aldrig av. (tjata tjata tjata på mig) fast ni kanske har ledsnat på mig? vad vet jag.
 
Iallafall, det är några som frågat om jag kan göra ett nytt inlägg om mina träningsappar (jag gjorde ett sånt på min förra blogg) och då tänkte jag att jag ju kunde göra ett sånt nu!
Just för tillfället har jag några favoriter som jag tyvärr är alldeles för dålig på att använda, men min absoluta favorit är Daily Arm Workout som jag använder varje gång jag är på gymmet. Får träningsvärk varje gång ;)
 
 
Jag har gratisversionen, så jag vet inte vad som finns för betalningsversionen men jag tycker det funkar bra det här. Varje övning har en animation där en kvinna visar upp precis hur man ska göra, hur enkelt och effektivt som helst! det är lite som en personlig tränare - fast billigare.
 
  •   Caynax A6W är en app för magövningar, jag har blivit fruktansvärt dålig på att använda den (mitt mål var att ta mig igenom den innan sommaren började.. yeah right. efter två veckor slutade jag av någon dålig anledning) men den är dunderbra! Vet inte om den finns till iPhone (jag har android) men jag rekommenderar den starkt.

Man använder den i 42 dagar, och ju längre man använder den ju fler repetitioner och serier måste man göra. i längden blir det tokjobbigt och det känns verkligen i magen! jag såg resultat efter tio dagar, och det är rätt bra tror jag. (då var jag inte ett dugg tränad sedan innan) Ett minus är dock att animationen är fruktansvärt seg, man hinner liksom före den hur man än gör.

  • Endomondo Free är en app där man skriver in vad man gjort och hur långt/länge man sprungit och tränat. Den är enkel att förstå, allt står på svenska och vad jag vet så fungerar GPS:en som den ska. Jag använder den mest när jag springer, så att jag lätt kan se hur det gått. Sedan kan man lägga till vänner också, för att hålla koll på vad de gör ;)

Sedan har jag nyligen laddat hem RunKeeper som jag inte hunnit prova än (eftersom jag inte sprungit på en evighet), men så fort jag provat det så lovar jag att berätta om det är bra eller inte!

 


Glitter

Hello beautiful!

Your name please:
Stay here like forever?

Email address: (I wont tell anyone about it, I promise)

Share your blog here so I can find you!

Write your message here, darling:

Trackback
RSS 2.0