litegrann om min kärlek till valar.



såhär vill jag tatuera mig, fastän mamma kanske får andnöd om hon får se det och även om det kanske skulle göra hur ont som helst. många frågar mig varför jag älskar blåvalar, och helt ärligt så är det väldigt svårt att svara på det.
men jag tycker de är magiska, de är otroliga helt enkelt. de är världens största levande varelse och ändock så smidiga i vattnet, de ser så kloka och nästan lite sorgliga ut. jag får också en känsla av ensamhet och svårtmod när jag ser en blåval.
sedan brinner mitt hjärta för att hjälpa valar från tjuvjakt och utrotning. blåvalar är utrotningshotade och det är kritiskt, och det gör ont i mig när jag tänker på det.
det var en liten anledning till varför jag älskar blåvalar. eller egentligen valar i överlag, men allra mest blåvalar.


Glitter

Hello beautiful!

Your name please:
Stay here like forever?

Email address: (I wont tell anyone about it, I promise)

Share your blog here so I can find you!

Write your message here, darling:

Trackback
RSS 2.0