för er som gillar salt och mörk choklad.

häromdagen när mitt godissug var värre än någonsin hittade jag ett smarrigt recept på lchfrecept.com, nämligen en lättlagad mousse med mörk choklad! den blev otroligt mättande och jag känner att jag måste dela med mig av receptet - dock har jag gjort om det lite efter eget tycke.
iallafall, börja med att smälta choklad (minst 70%) i micron, välj din favoritsmak så blir det bäst. sist använde vi mintchoklad eftersom det är så gott, men den här gången tog vi cocoa sea salt pecan eftersom vi tänkte liva upp smaken lite extra.
sedan blandar ni ner chokladen i 4 msk turkisk yoghurt (eller grekisk, välj själv. vi hade turkisk hemma så det fick bli det. tänk också på att vi gjorde för två personer nu, ett tips är att halvera receptet om du är själv eftersom det är galet mättande) och 4 msk grädde (fetthalt 40%) krydda sedan med kardemumma (vi tog chilikrydda också, mums) och en gnutta havssalt, fast vanligt salt går nog lika bra.
anledningen till varför man saltar är för att liva upp chokladsmaken, för det gör en himla smakskillnad.
vispa ihop allting så det blir lite gräddliknande, jamen ni vet ju hur mousse ska vara. sedan ställer ni in i kylen en stund innan ni kan avnjuta härligheten!
 
orkade inte ta någon bild, men här får ni en fin låt att lyssna på iallafall: 
 
 
ha en trevlig helg

Glitter

Hello beautiful!

Your name please:
Stay here like forever?

Email address: (I wont tell anyone about it, I promise)

Share your blog here so I can find you!

Write your message here, darling:

Trackback
RSS 2.0